De ce crezi că nu ai semnal la telefonul tău Samsung? Poate fi vorba de o defecțiune serioasă, dar poate fi vorba și de ceva mai superficial, care se rezolvă ușor. Vezi aici cauzele, dar și câteva soluții simple pentru a ieși cu brio din dificultate.
Te întrebi și tu “De ce nu am semnal la telefon Samsung”? Realitatea e că problema ta poate veni tocmai de la secțiunea de setări, de la cartela SIM, din cauza zonei în care te afli, dar chiar și de la software. Însă, care dintre acestea e, mai exact, baiul? Vei găsi mai jos, pe blogul nostru, explicații clare, bine structurate și ușor de urmărit.
Nu ai semnal sau ai semnal slab la telefonul tău Samsung în zona în care te afli
Una dintre cele mai întâlnite cauze pentru lipsa de semnal poate fi înrudită cu locația în care te afli. Nu e neapărat telefonul de vină. Acesta poate fi perfect funcțional, însă pot exista alte situații care îi bruiază semnalul:
- Ești într-o clădire cu pereți groși.
- Te afli într-un subsol, parcare sau într-o zonă de țară cu acoperire limitată.
- În rețeaua operatorului există avarii sau lucrări.
Cum poți verifica dacă asta este problema?
- Activează modul Avion, apoi dezactivează-l. Dacă semnalul și-a revenit, înseamnă că problema este la rețea, și nu la telefon.
Cartela ta SIM poate să nu facă contact corect
O cartelă SIM care nu este introdusă în mod corect sau care este uzată poate bloca semnalul. Uneori, nu trebuie decât să repoziționezi cartela ca să rezolvi totul.
Care sunt semnele că SIM-ul nu face contact corect?
- Pe telefon scrie că sunt posibile doar apelurile de urgență.
- Semnalul apare și dispare în scurt timp.
- Telefonul nu poate recunoaște SIM-ul la pornire.
Ce poți face tu în acest caz?
- Scoate cartela și pune-o din nou la loc.
- Curăță ușor SIM-ul cu o lavetă uscată și curată.
- Încearcă să pui alt SIM, dacă ai unul la îndemână.
Dacă, atunci când ai pus altă cartelă, problema dispare, înseamnă că lipsa de semnal la telefonul Samsung se datora acesteia.
Rețeaua nu este setată în mod corect
Se întâmplă ca, uneori, telefonul să nu se conecteze bine la rețea, pentru că modul este setat pe 2G sau pe o altă bandă care nu este compatibilă cu zona de semnal.
Cum poți verifica acest lucru?
- Intră la Setări – Rețea mobilă – Mod rețea – Alege 4G/5G (Auto).
Pe urmă, telefonul tău Samsung va alege în mod automat rețeaua disponibilă.
Se poate ca o actualizare de software să schimbe complet parametrii de rețea
Se poate întâmpla mai des decât ai crede tu. O actualizare făcută la telefon, cum ar fi o resetare din setări sau o aplicație instalată recent poate duce la probleme cu conectivitatea.
Iată câteva soluții rapide de testat:
- Repornește telefonul tău Samsung.
- Șterge setările de rețea: Setări – Administrare generală – Resetare – Resetare setări rețea.
- Acest pas va rezolva, în majoritatea cazurilor, dilema ta.
Probleme de hardware: antena internă poate fi deteriorată
Ai scăpat telefonul pe jos, l-ai expus la apă sau l-ai lovit de ceva? Antena sa internă poate avea de suferit. Care sunt semnele clare că s-ar fi întâmplat asta?
- Semnalul poate dispărea complet aleator, chiar și în acele zone în care alți utilizatori au semnal maxim.
- Telefonul găsește rețeaua, dar doar în modul 2G.
- Bluetooth-ul sau WiFi-ul au probleme.
E momentul clar care te va duce în direcția unui diagnostic într-un service specializat de telefoane.
Problemele de semnal la telefon nu ar trebui să te îngrijoreze foarte tare. Important e că există soluții. La noi, la YZZY, poți veni oricând pentru a cumpăra un alt telefon sau pentru a-l aduce pe cel vechi și a-l da spre vânzare.